Cvičení pro těhotné

plánované lekce budou probíhat od října 2021

Cvičení pro těhotné se doporučuje všem nastávajícím maminkám ve 2. a 3. trimestru těhotenství. 

Správné těhotenské cvičení nejvíc pomáhá proti bolestem zad v těhotenství. 
Pravidelné cvičení pro těhotné je prevencí ochabnutí břišní stěny po porodu, ochabnutí a povolení pánevního dna po porodu, těhotenské cukrovky. 
Cvičení příznivě ovlivňuje vývoj Vašeho miminka. 
Celkově přispívá k lepší fyzické kondici a je důležité pro zvládnutí porodu. 
Pomáhá ke snížení tvorby otoků nohou a výskytu křečových žil.  Cvičení zahrnuje rehabilitační prvky, což vede ke zmírnění bolestí zad, uvolňuje bedrokyčelního skloubení a pomáhá ke správnému držení těla. 


PŘÍNOS CVIČENÍ V TĚHOTENSTVÍ

  • redukce bolestí v páteři a zlepšení držení těla
  • nedochází k nadměrnému přírůstku tělesného tuku
  • prevence hemoroidů, potíží s močením a prolapsu dělohy
  • prevence křečí a otékání nohou
  • přiměřená pohyblivost kyčelního kloubu - zvládání narůstající zátěže, dostatečná pružnost pro porod
  • péče o plosku nohy - zvládání narůstající zátěže
  • lepší fyzická kondice
  • lepší psychická kondice
  • rychlejší návrat původní kondice i hmotnosti po porodu
  • snadnější zvládání péče o dítě po porodu (zvedání, nošení)